Vajkai Kovács, Éva ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6236-1202 (2022) Az online vásárlási térben szerzett tapasztalatokból eredő márkaelkerülés vizsgálata a fast fashion márkák példáján keresztül. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 53 (3). pp. 34-47. DOI 10.14267/VEZTUD.2022.03.03
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
557kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.03.03
Abstract
Jelen kutatás célja, hogy a Trustpilot véleménynyilvánító oldalra érkező negatív visszajelzések alapján tartalomelemzéssel feltárja azokat az online vásárlások alkalmával felmerülő problémákat, melyek márkaelkerüléshez vezethetnek a fast fashion márkák esetében. A pandémia időszakában – amikor a vállalatoknak sokszor nem marad más választásuk, mint az online jelenlétük erősítése – kulcsfontosságú, hogy a vállalatok ismerjék azokat az okokat, amelyek az online térhez kötődő tapasztalatok miatt vezetnek márkaelkerüléshez. A témába vágó szakirodalomban találkozhatunk olyan tényezőkkel, amelyek az online térben befolyásolják a fogyasztói elégedettséget, illetve elégedetlenséget, de ezidáig nem került még sor arra, hogy akár márkaelkerülési okként is hivatkozzanak rájuk. A kutatás során 146 visszajelzés elemzésével azonosította a szerző azokat a főbb okokat, amelyek márkaelkerüléshez vezethetnek. Ezek a következők: a rendszer működéséhez köthető problémák, hiányos, illetve félrevezető információk nyújtása, a termék kiszállításával és visszaküldésével kapcsolatos körülményesség, nem megérkező rendelés, nem az elvárásoknak megfelelő termék kiküldése, nem megfelelő kompenzáció, valamint a nem megfelelő ügyfélkezelés.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | márkaelkerülés, fast fashion, online vásárlás |
Subjects: | Marketing |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2022.03.03 |
ID Code: | 7343 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 25 Mar 2022 13:50 |
Last Modified: | 25 Mar 2022 13:50 |
Repository Staff Only: item control page