Csiszárik-Kocsir, Ágnes ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5454-7843, Garai-Fodor, Mónika ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7993-2780 and Varga, János ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1891-7269 (2022) Mi lett fontos a pandémia alatt? Preferenciák, vásárlói szokások átértékelődése a koronavírus-járvány hatására a különböző generációk szemével. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 53 (4). pp. 70-83. DOI 10.14267/VEZTUD.2022.04.06
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
729kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.04.06
Abstract
A pandémia alatt megváltoztak a vásárlói preferenciák, a fogyasztói kosár összetétele. Az egyes generációk másként látják a vírus életünk különböző területére gyakorolt hatását, mely nagyban összefügg az egyes generációkat jellemző általános értékrenddel. A kutatás fókuszában azon összefüggés elemzése áll, hogy a generációspecifikus értékrend milyen módon függ össze a vírus okozta fogyasztói és vásárlói magatartás változásával. A szerzők a primer adatelemzés során két kutatási hipotézis vizsgálatára fektettek hangsúlyt (H1) a koronavírus hatására módosultak a vásárlói szokások, a fogyasztói kosár összetétele, (H2) a vásárlói szokások különbséget mutatnak az egyes vizsgált generációk esetében (H2/a) és összefüggésben állnak az egyéni értékrenddel is (H2/b). Az eredmények fényében megállapítható, hogy milyen módon változott meg a fogyasztói kosár összetétele, generációspecifikusan elemezve azt, hogy mely termék és szolgáltatás vásárlása került előtérbe a pandémia hatására.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | fogyasztói magatartás, COVID, válság, fogyasztói kosár, generációs gap |
Subjects: | Marketing |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2022.04.06 |
ID Code: | 7374 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 12 Apr 2022 15:16 |
Last Modified: | 12 Apr 2022 15:16 |
Repository Staff Only: item control page