Corvinus
Corvinus

A kötelet húzni lehet, tolni nem : Digitális átalakulás, szolgálatosodás, vevőkapcsolatok egy szerződéses gyártó példáján keresztül

Mandják, Tibor ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1376-1592, Szalkai, Zsuzsanna ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9538-2341, Hlédik, Erika ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3573-3151, Neumann-Bódi, Edit and Simon, Judit ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0409-7471 (2022) A kötelet húzni lehet, tolni nem : Digitális átalakulás, szolgálatosodás, vevőkapcsolatok egy szerződéses gyártó példáján keresztül. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 53 (7). pp. 19-30. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.07.03

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
515kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.07.03


Abstract

A szerzők tanulmánya a digitális átalakulás, a vevőkapcsolatok és a szolgálatosodás összefüggéseit járja körbe, mindezt hazai környezetben, a szerződéses gyártás kontextusában. A digitális átalakulást egy fejlődési folyamatként vizsgálja a szerződéses gyártók és vevőik közötti szervezetközi kapcsolatokban, interaktív megközelítésben. Kvalitatív, egy esetet feldolgozó esettanulmány módszerét használták. A digitális átalakulási folyamat különböző összetevőit azonosították, az eladó problémamegoldó és teljesítési képességeivel összefüggésben. A stratégiai mozgatóerők két csoportját különböztették meg: a vevői elvárásoknak való megfelelés szándékához és a hatékonyság növelésére irányuló erőfeszítésekhez kapcsolódóan. A vevői elvárásoknak való megfelelés szándéka egyrészről hozzájárul az eladó probléma megoldó képességéhez, másrészről azonban a bizonytalanságához is. A hatékonyság növelésére irányuló erőfeszítések az eladó teljesítési képességeihez és bizonytalanságához járulnak hozzá. This paper deals with the relatedness of digital transformation, customer relationships and servitization in the context of contract manufacturing in Hungary. From an interactive point of view, this paper discusses digital transformation in inter-organizational relationships as an evolutionary process between contract manufacturers and their customers. A qualitative, case-study method was used for a single case. Components of the digital transformation process reflected the seller’s ability to solve problems and fulfil the customers’ needs. The two groups of strategic drivers are the purpose of fulfilling customer expectations and the efforts to increase efficiency. Customer expectations contribute, not only to the problem-solving ability, but also to decrease the uncertainty of the contract manufacturer. Efforts to increase efficiency contribute to fulfilment ability and decrease uncertainty of the contract manufacturer.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:digitalizáció, szolgálatosodás, interakció, szerződéses gyártás
Subjects:Service management
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.07.03
ID Code:7541
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:27 Jul 2022 10:51
Last Modified:27 Jul 2022 10:51

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics