Corvinus
Corvinus

Az on-line vásárlás vevői elfogadottsága Magyarországon (Adoption of on-line commerce in Hungary)

Kis, Gergely, Szalay, Kornélia, Takács, Nikoletta and Nagy, Piroska (2008) Az on-line vásárlás vevői elfogadottsága Magyarországon (Adoption of on-line commerce in Hungary). Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 39 (12). pp. 16-26. DOI 10.14267/VEZTUD.2008.12.02

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Abstract

A hazai internethasználat terjedésével egyre népszerűbbek az on-line kereskedelmi modellek, egyre több cég kísérli meg, hogy terméket vagy szolgáltatást értékesítsen az interneten. Például az on-line könyvértékesítések és a diszkont légitársaságok jegyeladásai az e-kereskedelem kiugró ágazatai közé tartoznak – ez a hasonlóság adja a tanulmány alapját. Dinamikusan növekvő keresleti igények honorálják az internetes megjelenést, és fordítva: a fogyasztói e-felkészültséget gyakran a kínálati oldal indukálja. A szerzők kutatásukban a hazai internethasználat bemutatásával és fókuszcsoportos beszélgetések révén próbálják meg feltárni, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy valódi alternatívát jelentsen az on-line kereskedelem a vevők számára. Kísérletet tesznek a keresleti oldal átfogó bemutatására, hasonlóságokra és különbségekre fókuszálva, valamint szintén összevetik a kínálati oldal jellemző karaktereit, ezek egyezőségeit és eltéréseit vizsgálva. ______________ With the spreading of Hungarian internet usage online e-commerce models have become more and more popular, more and more companies start to sell products and services via the internet. For instance the on-line book sales and purchase of discount airline tickets belong to the leading branches of e-business and demonstrate that dynamically increasing demand generates supply. In this research first the authors introduces the basic data about internet usage in Hungary. Then, based on a series of focused group discussions they examine what the key customer requirements are to really consider e-commerce as a serious alternative for traditional shopping. They attempt to describe the demand side and juxtapose it with the characteristics of the supply side of Hungarian e-commerce.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:internethasználat, online kereskedelmi modellek, vevők
Divisions:Faculty of Business Administration > Institute of Informatics
Subjects:Marketing
Commerce and tourism
DOI:10.14267/VEZTUD.2008.12.02
ID Code:755
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:24 Jul 2012 10:20
Last Modified:31 Mar 2021 08:03

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics