Kisfürjesi, Nóra and Hofmeister-Tóth, Ágnes ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5883-054X (2022) Fogyasztói magatartás a likvid modernitásban. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 53 (8-9). pp. 30-41. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.08-09.03
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
635kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.08-09.03
Abstract
A legújabb kor technológiai vívmányai és a digitalizálódás az élet számtalan területén eredményez újszerű jelenségeket, nem kivétel ez alól a fogyasztói magatartás sem. A materialista, birtoklásra alapuló fogyasztás mellett egyre nagyobb teret nyer az időszakos hozzáféréssel elérhető javak és szolgáltatások fogyasztása. Ilyen többek között a jármű- és ingatlanmegosztás, illetve az előfizetéses digitális tartalom fogyasztása. A fogyasztók nem csak a birtoklás terhe alól mentesítik magukat, de az úgynevezett likvid fogyasztói magatartásukkal könnyebben elégítik ki gyorsan változó igényeiket és preferenciáikat is. A jelenség az elmúlt bő egy évtizedben került a kutatások fókuszába, a témával foglalkozó nemzetközi tanulmányok közel egyharmadát 2020-ban publikálták. E tanulmány célja a likvid fogyasztás eddigi kutatási eredményeinek összegzése, és annak a hazai tudományos szakirodalomba való bevezetése. A szakirodalmi áttekintés alapján számos jövőbeli kutatási irány vázolható. A legfontosabb a megosztásalapú (sharing) fogyasztáson túlmutató hozzáférés-alapú fogyasztás, illetve a likvid fogyasztás komplex vizsgálata a fogyasztói magatartás szempontjából.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | hozzáférés alapú fogyasztás, likvid fogyasztás, fogyasztói magatartás |
Subjects: | Marketing |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.08-09.03 |
ID Code: | 7611 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 14 Sep 2022 14:57 |
Last Modified: | 14 Sep 2022 14:57 |
Repository Staff Only: item control page