Corvinus
Corvinus

Az üzleti kapcsolatok menedzsmentjének gondolati modellje. És ez miért lehet fontos a vállalati vezetők számára? (The conceptual model of management of business relations – and why it may be important for the corporate executives?)

Mandják, Tibor and Szántó, Zoltán (2011) Az üzleti kapcsolatok menedzsmentjének gondolati modellje. És ez miért lehet fontos a vállalati vezetők számára? (The conceptual model of management of business relations – and why it may be important for the corporate executives?). Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 42 (1). pp. 5-16. DOI 10.14267/VEZTUD.2011.01.01

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
218kB

Abstract

A szerzők cikkükben az üzleti marketinget és a gazdaságszociológiai megközelítést ötvözve vizsgálják az üzleti kapcsolatok irányításának néhány problémáját. Gondolati modelljük figyelembe veszi a kapcsolatra vonatkozó külső és belső szabályokat, a kapcsolatban érintettek percepcióit és cselekvéseit. Az üzleti kapcsolat menedzsmentje alatt elsősorban tervező, szervező és ellenőrző tevékenységeket értenek, amelyek attól függően alakulnak, hogy egy kapcsolat létrehozása, fenntartása vagy változtatása-e a cél. Reményeik szerint az általuk javasolt gondolati modell alkalmazása a társadalmi összetevők világosabb felismerésében segítheti az üzleti élet résztvevőit. Dolgozatuk célja az üzleti kapcsolatok menedzsmentjét megkönnyítő gondolati modell felállítása. A modell operacionalizálása és empirikus tesztelése meghaladja jelen írásuk kereteit és egy esetleges jövőbeni kutatás témája lehet. ____________ The purpose of this article is to create and demonstrate such a conceptual model, which might assist in the more efficient management of business relationships. The peculiarity of the way of thinking proposed by the authors is that it takes into account the complexity of business relationships and its social embeddedness. Thus they make an attempt to systematize the key components of business relationships, their processes, economic and social characteristics. The authors would like to approach this from the point of view of the management of the business relationship, trusting that the deeper understanding of the complexity of business relationships and the consistent consideration of this complexity may contribute to the more successful management of relationships.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:üzleti kapcsolat, menedzsment, üzleti marketing, gazdaságszociológia
Divisions:Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing Research and Consumer Behaviour
Faculty of Social Sciences > Institute for Sociology and Social Studies
Subjects:Sociology
Marketing
Management, business policy, business strategy
DOI:10.14267/VEZTUD.2011.01.01
ID Code:773
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:17 Jul 2012 09:44
Last Modified:08 Mar 2021 12:02

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics