Miskolczi, Márk ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4779-2952, Bauer, Béla, Déri, András ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6716-5895 and Kovács, Tamás (2021) Mobilitási szokások változásai a Covid19-világjárvány idején. Turizmus Bulletin, 21 (3). pp. 24-33. DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2021v21n3.3
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
557kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2021v21n3.3
Abstract
A Covid19-világjárvány jelentős recessziót eredményezett a turizmus szektorban. A korlátozó intézkedések enyhítése mellett a lakosság hozzáállása is nagyban befolyásolja a válságból való a kilábalást, ezért kutatócsoportunk az egyes közlekedési módokkal kapcsolatos társadalmi attitűdök, a világjárvány alatti turisztikai szokások, valamint a járvány enyhülését, megszűnését követő utazási motiváció feltárását tűzte ki célul. A kutatási célok megvalósításához kvalitatív (6 fókuszcsoportos interjú) és kvantitatív adatfelvételi módszereken alapuló, utóbbi esetében a felnőtt magyarországi lakosságra vonatkozóan reprezentatív (n=3025), kutatás készült. A kutatásba bevont alanyok szerint a járvány teljes leküzdéséig legfeljebb a belföldi turizmus iránti kereslet erősödhet, azt követően azonban a nemzetközi turizmus hirtelen fellendülése valószínűsíthető. A kérdőíves, reprezentatív megkérdezés alapján a lakosság körében óvatos, kockázatkerülő magatartás mutatkozik. A válaszadók jelentős része arról számolt be, hogy jövőbeni utazásai során, a Covid19-világjárványt követő időszakban is körültekintőbb lesz a higiéniai szabályok betartásával kapcsolatban. A szigorúbb egészségvédelmi intézkedések iránti erősödő igény tudatában érdemes újragondolni a közlekedési és turisztikai szolgáltatások konstrukcióját (pl. repülőgépek férőhelye, egészségügyi ellenőrzések, szálláshelyek és egyéb szolgáltatók hosszú távú járványügyi védekezése), ami nagyban befolyásolhatja a szektor fellendülését. = The Covid19 outbreak has led to a significant recession in the tourism sector. The recovery from the crisis, in addition to the restrictive measures, is also heavily influenced by the attitudes of society. Based on this, our research team aimed to explore changes in social attitudes towards different modes of transport and tourism-related consumption. To achieve this, data collection in two phases: qualitative (6 focus group interviews) and quantitative representative (n=3025) surveys were conducted. Focus group interviews indicated that domestic tourism will be stronger until the Covid19 pandemic is over, but a quick recovery of international tourism is expected afterwards. The survey revealed cautious, risk-averse attitude among the respondents. A significant proportion of subjects reported that they would be more careful about hygiene during travel, even when the pandemic is over. With this mind, transport and tourism services may need to rethink (e.g., empty middle seats on flights, health checks, epidemic prevention by different tourism service providers) to ensure the recovery of the sector.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | turizmus, Covid19-világjárvány, mobilitási szokások, fókuszcsoportos interjúk, kérdőíves megkérdezés, tourism, Covid19 pandemic, mobility habits, focus group interviews, questionnaire |
Divisions: | Institute of Marketing and Communication Sciences |
Subjects: | Commerce and tourism Social welfare, insurance, health care |
DOI: | https://doi.org/10.14267/TURBULL.2021v21n3.3 |
ID Code: | 7751 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 02 Dec 2022 11:17 |
Last Modified: | 02 Dec 2022 11:33 |
Repository Staff Only: item control page