Rácz, Attila (2020) A magyar lakosság utazási szokásai 2018 májusa és 2019 júniusa között. Turizmus Bulletin, 20 (2). pp. 42-50. DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2020v20n2.5
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
299kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2020v20n2.5
Abstract
Az utóbbi 50 évben számos kutatás készült a turisztikai motivációk feltérképezése, vizsgálata és megértése céljából (PLOG 1974, DANN 1977, UYSAL–HAGAN 1993, PEARCE 1993). A kutatási eredmények, amelyek a turisták személyisége és aktivitási típusa alapján állapítottak meg különböző turistatípusokat (COHEN 1974, PLOG 1974, DANN 1977), rámutattak többek között a turisztikai motivációk sokszínűségére. Született olyan elmélet is, amely szerint a fogyasztók motivációi korlátozottak és időről időre változnak egyik szintről a másikra (PEARCE 1993). A hetvenes években megfogalmazott turisztikai motivációs kutatások rendszerezése DANN (1977) nevéhez fűződik, akinek véleménye szerint bár a turistákat számtalan tényező indíthatja el otthonról a szabadidő eltölté1 kutató, MTÜ Kutatási és ágazati képzési igazgatóság; egyetemi adjunktus, Szegedi Tudományegyetem, Attila.Racz@mtu.gov.hu sének céljából, alapvetően ezeket két nagy csoportba lehet osztani: • otthonról való elszakadás, szükséglet kielégítés, • a felfedezni kívánt desztináció látnivalói, illetve maga az utazás élménye húzza vagy vonzza a turizmusban való részvételre. (...)
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | utazási döntés, utazási szokások, turisztikai célú utazások, travel decision-making, travel habits, travel for tourism |
Subjects: | Commerce and tourism |
DOI: | https://doi.org/10.14267/TURBULL.2020v20n2.5 |
ID Code: | 7756 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 05 Dec 2022 10:00 |
Last Modified: | 05 Dec 2022 10:00 |
Repository Staff Only: item control page