Hinek, Mátyás (2017) A push és a pull motivációk szerepe a magyarok szabadidős utazásai során. Turizmus Bulletin, 17 (1-2). pp. 5-14. DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2017v17n1-2.1
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
221kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2017v17n1-2.1
Abstract
A nemzetközi turizmuskutatás prosperáló területe az utazási motivációk vizsgálata. Jelen kutatás a magyar lakosság szabadidős utazásainak motivációit vizsgálja kérdőíves felmérés segítségével. A vizsgálat a szakirodalomban széles körben alkalmazott push (ösztönző) és pull (húzó) motivációs elmélet alapján történt. Az elemzés során faktoranalízis segítségével hat push és hat pull motivációt azonosítottunk. A válaszadók egyes demográfiai jellemzői alapján (nem, kor, legmagasabb végzettség, egy főre jutó jövedelem) válaszadói csoportokat képeztünk, majd varianciaanalízis segítségével vizsgáltuk a motivációs különbségeket. A különféle válaszadói csoportok motivációs eltéréseinek komplex vizsgálatával négy szabadidős turisztikai szegmenst azonosítottunk, amelyek létét gyakorlati tapasztalatok, illetve a termék- és szolgáltatásmarketing egyéb példái igazolják.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | turisztikai marketing, desztinációmenedzsment, turisztikai motivációk, push és pull faktorok, piacszegmentálás |
Subjects: | Commerce and tourism |
DOI: | https://doi.org/10.14267/TURBULL.2017v17n1-2.1 |
ID Code: | 7766 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 07 Dec 2022 11:08 |
Last Modified: | 07 Dec 2022 11:08 |
Repository Staff Only: item control page