Marton, Zsuzsanna, Birkner, Zoltán, Keller, Krisztina and Berkesné Rodek, Nóra (2018) A turizmusbiztonságban rejlő marketing és menedzsment implikációk. Turizmus Bulletin, 18 (2). pp. 12-20. DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2018v18n2.2
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
317kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2018v18n2.2
Abstract
A globális turizmust fenyegető biztonsági kockázatok negatív hatásai, az iparágra jellemző multiplikátorhatásból adódóan, a gazdaság egészére továbbgyűrűznek. Azonosításuk mind fogyasztói, mind szolgáltatói oldalról szükségszerű, minimalizálásuk és kiküszöbölésük az értékteremtés feltétele. A turisztikai desztinációkat sújtó katasztrófákra, krízishelyzetekre történő felkészülésben, és az azokat követő válságkezelésben a megfelelő menedzsment- és marketingszemlélet alkalmazása a szektor további „sérülésének” megakadályozását, illetve mielőbbi helyreállítását célozza. A válságkezelési gyakorlat szemléltetése egy angliai száj- és körömfájás járvány, valamint egy ausztrál bozóttűz esetein keresztül történik.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | turizmusbiztonság, természeti katasztrófa, kríziskommunikáció, marketingkampány |
Subjects: | Commerce and tourism Marketing |
DOI: | https://doi.org/10.14267/TURBULL.2018v18n2.2 |
ID Code: | 7770 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 07 Dec 2022 11:58 |
Last Modified: | 07 Dec 2022 11:58 |
Repository Staff Only: item control page