Kulcsár, Noémi and Grotte, Judit (2018) Mit várunk a szállodáktól? – avagy a legmeghatározóbb fogyasztói szegmens számára értéket jelentő tényezők a szállodában. Turizmus Bulletin, 18 (3). pp. 4-14. DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2018v18n3.1
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
258kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2018v18n3.1
Abstract
Napjainkban a turisztikai és szállodai szolgáltatások iránti kereslet és legfőképpen az élmények tartalma átalakult, és szegmensenként más-más elvárásokkal és értéket jelentő tényezőkkel párosult. Ez a fogyasztói szokásokban végbemenő változás nagy mértékben határozza meg a turisztikai szolgáltatók, ezen belül is a szállodák menedzsment és marketing tevékenységét itthon és külföldön egyaránt. Jelen tanulmány a legmeghatározóbb fogyasztói szegmens, az Y és Z generáció, esetében vizsgálja kérdőíves felmérés segítségével a szállodai tartózkodásuk során számukra értéket jelentő tényezőket. A vizsgálat a fogyasztói értéknek a szakirodalomban elterjedt kognitív – affektív értékdimenziós lehatárolása alapján történt. Az elemzés során meghatároztuk a szegmens számára értéket és a szállodai szolgáltatások közül élményt jelentő tényezőket, valamint azonosítottuk utazásuk alatti viselkedésük jellemzőit. Ezt követően generációs bontást végeztünk, és nem parametrikus varianciaanalízis segítségével megvizsgáltuk az Y és a Z generáció számára értéket jelentő tényezők közötti különbséget.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | szálloda, Y generáció, Z generáció, élmény, érték |
Subjects: | Commerce and tourism |
DOI: | https://doi.org/10.14267/TURBULL.2018v18n3.1 |
ID Code: | 7772 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 07 Dec 2022 12:08 |
Last Modified: | 07 Dec 2022 12:08 |
Repository Staff Only: item control page