Csordás, Tamás ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8077-4000, Irimiás, Anna Rita ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0307-6556 and Kiss, Kornélia ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8475-7494 (2022) Digitalizáció-vezérelt innovációk a turizmusban – fókuszban a fogyasztói magatartás. Turizmus Bulletin, 22 (4). pp. 16-25. DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2022v22n4.2
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
514kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2022v22n4.2
Abstract
A digitalizáció hatására az elmúlt három évtizedben a turizmus makrokörnyezetében, valamint fogyasztói és kínálati oldalán is jelentős változások történtek. A digitalizáció és a digitalizáció-vezérelt innovációk napjainkra az utazástervezés teljes folyamatát és az utazás előtti, alatti, illetve az azt követő fogyasztói magatartást is átalakították. A szakirodalom szintetizálására épülő jelen tanulmányban elsősorban a fogyasztói oldalt vizsgáljuk. Elemzésünk célja a digitalizáció fogyasztói magatartásra gyakorolt hatásainak azonosítása az utazási döntés egyes szakaszaiban. A tanulmányban az utazást megelőző, az utazás alatti és az utazást követő fogyasztói magatartást vizsgálva megállapítjuk, hogy a korábban szekvenciálisnak tekintett utazási döntési szakaszok mára időben és térben egyre inkább összemosódnak, ebből adódóan egyre kiszámíthatatlanabbá és kevésbé előrejelezhetővé válnak. A közösségimédia-használat nemcsak az utazási döntés folyamatára, hanem az élmény befo gadá-sára és a benne való elmerülésre is hatással van.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | digitalizáció, utazástervezés, utazási döntés, közösségi média, fogyasztói magatartás |
Subjects: | Commerce and tourism |
DOI: | https://doi.org/10.14267/TURBULL.2022v22n4.2 |
ID Code: | 7791 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 14 Dec 2022 09:27 |
Last Modified: | 14 Dec 2022 09:27 |
Repository Staff Only: item control page