Maró, Gréta, Czine, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3276-7989, Maró, Zalán Márk and Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103 (2022) Termelői piacok az egyetemi campuson. Táplálkozásmarketing, 9 (2). pp. 41-56. DOI https://doi.org/10.20494/TM/9/2/3
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
857kB |
Official URL: https://doi.org/10.20494/TM/9/2/3
Abstract
A rövid ellátási láncok a nemzetközi tanulmányok egyre gyakrabban vizsgált területének számítanak. Sokan elterjedésükben látják a fenntarthatóság megoldását a mezőgazdaságban. Egyik meghatározó értékesítési csatornái a termelői piacok, melyek száma nagyot ugrott az utóbbi években Magyarországon. A termelői piacok fogyasztóit világszerte számos tanulmány elemzi, azonban az egyetemisták termelői piaccal való kapcsolatát kevés kutatás vizsgálja. Az USA-ban azonban akadnak erre példák; sőt az is jellemző, hogy termelői piacokat rendeznek az egyetemi campusokon. Az egyetemisták nem tipikus vásárlói a termelői piacoknak, azonban ők lesznek a jövő fogyasztói, így érdemes megvizsgálni az ő szokásaikat, igényeiket is. Egyetemisták által kitöltött kérdőív segítségével megvizsgáljuk, hogy mutatkozik-e különbség a korábbi tanulmányokban vizsgált és az általunk elemzett egyetemisták élelmiszervásárlási szokásai között. Vannak-e egyértelműen azonosítható termelői piacra járási szokásaik? Van-e igény termelői piacok rendezésére az egyetemek campusán? A Magyarországon tanuló egyetemisták élelmiszervásárlási szokásai jórészt megegyeznek a korábban végzett kutatások által vizsgált egyetemisták szokásaival. Egyetemi hallgatóknál az élelmiszervásárlás során főként a termékek ára, a kényelem, a választék és a minőség szempontok dominálnak. A kérdőívet kitöltő egyetemisták 31%-a még soha nem vásárolt termelői piacon, és csupán 21%-a vásárol rendszeresen. A rendszeresen nem vásárlók legfőbb akadálya a termelői piacoktól való távolság, amire megoldást jelenthet a termelői piacok egyetemi campuson történő megrendezése. A tanulmányban vizsgált minta 95%-a nyitott erre, így érdemes lenne egy-egy egyetem tekintetében külön kutatást végezni és a pozitív eredményeket gyakorlatba is átvezetni.JEL-kódok: O13, P46, Q13
Item Type: | Article |
---|---|
Divisions: | Corvinus Doctoral Schools Institute of Sustainable Development |
Subjects: | Marketing |
DOI: | https://doi.org/10.20494/TM/9/2/3 |
ID Code: | 7874 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 16 Jan 2023 09:38 |
Last Modified: | 16 Jan 2023 09:38 |
Repository Staff Only: item control page