Ginovszky-Bodnár, Dorottya (2023) A gyulai Almásy-kastély Látogatóközpontban végzett, a látogatóI élmény feltárását célzó kvantitatív kutatás bemutatása. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 54 (1). pp. 38-51. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.01.04
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
639kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.01.04
Abstract
A kvantitatív kutatás keretében a múzeumi látogatói élmény vizsgálata történik meg a gyulai Almásy-kastély Látogatóközpontban. A szerző múzeumi kontextusban áttekinti az eszképizmus jelentéstartalmát, valamint a szakirodalomban alkalmazott formáját, és a modell továbbfejlesztését javasolja. Az eszképizmust egy, a modellt átfogó lehetséges outputnak tekinti, amely minden dimenzióhoz kapcsolódik, a negyedik dimenziót pedig aktív bevonódásnak nevezi el. A kérdőíves kutatás során a felállított hipotézisek vizsgálata, valamint a továbbfejlesztett modell érvényességének tesztelése történik meg PLS-SEM-modell segítségével, amelynek keretében két érvényes strukturális modellt állít fel. Az első modell a továbbfejlesztett változat élménydimenzióit vizsgálta, azok egymással való összefüggéseit, valamint az emlékezetes élményre és a visszatérési hajlandóságra való hatásukat. A második modell az aktív bevonódás élménydimenzió összetevőit vizsgálta, beemelve a szórakozás élménydimenzióját, továbbá e két kiválasztott élménydimenzió hatását a visszatérési hajlandóságra. A cikkben bemutatott vizsgálat a szerző több kutatási szakaszból álló doktori munkájának lezáró részét képezi.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | eszképizmus, aktív bevonódás, múzeumi látogatói élmény, 4E model |
Subjects: | Commerce and tourism |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.01.04 |
ID Code: | 7875 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 16 Jan 2023 11:10 |
Last Modified: | 16 Jan 2023 11:10 |
Repository Staff Only: item control page