Mártonné Máthé, Kinga and Simonyi, Norbert (2018) A magyarországi zarándokutak turisztikai kapcsolódásai és üzemeltetési modelljei. Turizmus Bulletin, 18 (2). pp. 46-56. DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2018v18n2.6
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
696kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2018v18n2.6
Abstract
Az elmúlt 30 évben jelentős növekedés ment végbe a nemzetközi zarándokturisztikai piacon. Ennek két mozgatórugója van: egyrészt nő a keresztény és muszlim vallást gyakorlók száma, másrészt nő azok száma is, akik utazásuk során vallási elemeket építenek be az útitervükbe. Ez a nemzetközi tendencia Magyarországon nem figyelhető meg, a tanulmány többek között ennek a kérdésnek a megválaszolására tett kísérletet. E mellett teljes körűen feltérképezte a turisztikai szolgáltatásokkal kiegészített hazai zarándokút hálózatot, definiálta a zarándoklatok turisztikai szerepét, valamint lehatárolta a zarándok és a turista közös jellemzőit. A Magyar Turisztikai Ügynökség számára „A magyarországi zarándokutak turisztikai kapcsolódásai és üzemeltetési modelljei” kutatást a Századvég Alapítvány 2017 decemberében készítette el szoros együttműködésben az Aktív és Kulturális Turizmusért Felelős Igazgatóság kollégáival
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | zarándokutak, zarándokturizmus, zarándokszállás, elvonulás, turizmus, katolikus |
Subjects: | Commerce and tourism |
DOI: | https://doi.org/10.14267/TURBULL.2018v18n2.6 |
ID Code: | 7901 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 24 Jan 2023 09:19 |
Last Modified: | 24 Jan 2023 09:19 |
Repository Staff Only: item control page