Mártonné Máthé, Kinga and Simonyi, Norbert (2018) A Tripadvisor kiemelt turisztikai fejlesztési térségekre vonatkozó vendégelégedettségi adatainak elemzése. Turizmus Bulletin, 18 (3). pp. 38-49. DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2018v18n3.5
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
594kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2018v18n3.5
Abstract
Az elsősorban amerikai és európai utazók által használt, több mint 500 millió értékelést tartalmazó Tripadvisor vendégelégedettségi és visszajelzési adataiból nyert mutatószámok több esetben egybecsengenek mind a KSH turisztikai vendégforgalmi számaival, mind a Magyar Turisztikai Ügynökség saját kutatásaival és adataival. Általánosságban elmondható, hogy szoros összefüggés van az értékelések minősítése és a vendégszám alakulása között, azaz a több és jobb értékelést kapott desztinációkban magasabb a turistaforgalom, ami fordítva is igaz. A tanulmány arra is rávilágít, hogy a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia (NTS) térségi lehatárolása, célrendszere, pillérei és horizontális célkitűzései döntően megfeleltethetők a Tripadvisor használók szubjektív elvárásainak, problémafelvetéseinek és a bejegyzések területi eloszlásának. Mindezekből következően a már kijelölt, illetve a továbbiakban kiemelni tervezett turisztikai fejlesztési térségek esetében fontos adatokhoz és visszajelzésekhez jutottunk a szükséges beavatkozások mélységét és irányát tekintve.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Tripadvisor, vendégelégedettség, desztináció, attrakció, értékelés |
Subjects: | Commerce and tourism |
DOI: | https://doi.org/10.14267/TURBULL.2018v18n3.5 |
ID Code: | 7921 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 02 Feb 2023 08:36 |
Last Modified: | 02 Feb 2023 08:36 |
Repository Staff Only: item control page