Corvinus
Corvinus

A minőség–elégedettség–lojalitás mérésének módszerei és tapasztalatai egy hazai gyógyfürdőben

Lőke, Zsuzsanna (2019) A minőség–elégedettség–lojalitás mérésének módszerei és tapasztalatai egy hazai gyógyfürdőben. Turizmus Bulletin, 19 (2). pp. 15-23. DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2019v19n2.2

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
2MB

Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2019v19n2.2


Abstract

A hazai 98 gyógyfürdő-szolgáltató jól példázza, hogy egy szektorban minél nagyobb a verseny, annál inkább fókuszba kerül a vendégelégedettség. A 100%-ban állami tulajdonban lévő Hévíz­gyógyfürdő is vendégközpontúan működik, tudva, hogy újravásárlással, kedvező továbbajánlással a nagyon elégedett lojális fogyasztó egy igen hatékony marketingeszköz. A Hévízgyógyfürdőben 300 magyar vendéget kérdeztünk meg a szolgáltatásminőség, az elégedettség és a lojalitás dimenzi­ókban. A minőség-elégedettség, valamint az elégedettség és a visszatérési hajlandóság, pozitív szá­jreklám lojalitásdimenziók között szignifikáns pozitív kapcsolat igazolódott. A regresszióanalízis az örömteli hévízi tartózkodás elégedettség dimenzió kulcsszerepére hívja fel a figyelmet. A kutatás alapján az is megállapítható, hogy nem elegendő csak a vendégelégedettséget mérni, hanem fel kell tárni a fürdővendégek lojalitására ható további tényezőket, valamint hogy a negatív szájreklám elkerülése érdekében kulcsfontosságú a szolgáltatási hiba megelőzése.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:gyógyfürdő, minőség, vendégelégedettség, lojalitás, szájreklám
Subjects:Commerce and tourism
DOI:https://doi.org/10.14267/TURBULL.2019v19n2.2
ID Code:7931
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:02 Feb 2023 09:39
Last Modified:02 Feb 2023 09:39

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics