Keller, Krisztina ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4408-7940 and Sirkó, Márta ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0778-2204 (2023) A biztonság és válságkommunikáció kihívásai a magyar üzleti szállodák körében. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 54 (3). pp. 27-39. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.03.03
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
588kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.03.03
Abstract
A tanulmány célja annak vizsgálata, hogy a hazai négycsillagos üzleti szállodák a koronavírus-járvány első két hulláma alatt milyen eszközökkel motiválták a turistákat látogatásra, mit tettek ebben az időszakban az imázs megőrzése érdekében, illetve mi a fő üzenetük a biztonság vonatkozásában a krízis előtt, közben és után. Az empirikus kutatás keretében a szerzők mélyinterjúkat készítettek a vizsgált szállodák kríziskommunikációért felelős munkatársaival, kiegészítő kutatásként egy kvantitatív és kvalitatív tartalomelemzés során a Facebook-oldalakat és weboldalakat mint kríziskommunikációs felületeket nézték át. A vizsgált szállodák különböző eszközökkel ösztönözték az üzleti utazókat foglalásra. A koronavírus-járvány nem érintette negatívan a szállodák imázsát, ennek megőrzését folyamatos kommunikációval és mozgalmakban való részvétellel kívánták elérni. A vizsgált szállodák kommunikációjában jelentős változások történtek. A pandémia megjelenését követően a biztonság lett a fő témakör, a legfontosabb üzenet, hogy a vendég biztonságban van a szállodában, betartják a szabályokat, odafigyelnek a tisztaságra és higiéniára, illetve a szálloda nyitva van és a vendég számíthat rájuk.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | Commerce and tourism |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.03.03 |
ID Code: | 7992 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 13 Mar 2023 08:20 |
Last Modified: | 13 Mar 2023 08:20 |
Repository Staff Only: item control page