Pajrok, Andor (2023) Versenystratégiák a szállodaiparban — A magyar szállodaipari vállalkozások gyakorlata. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 54 (3). pp. 54-69. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.03.05
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
724kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.03.05
Abstract
A turizmust gazdasági jelentősége a nemzetközi tendenciával összhangban Magyarországon is stratégiai szintre emelte az elmúlt években. Ennek ellenére kevés releváns információ áll rendelkezésre a hazai szálláshely-szolgáltatók stratégiai szemléletéről, követett versenystratégiáikról a gyorsan változó, bizonytalan üzleti környezethez való alkalmazkodásukról. A hiánypótló tanulmány összefoglalja az ágazat nemzetközi szakirodalmának a témához kapcsolódó megállapításait, a beazonosított jó gyakorlatokat, valamint a versenystratégiák alkalmazhatóságát. Empirikus kutatási eredményekre alapozva feltárja a magyar szállodaipar stratégiai szemléletét, a követett versenystratégiákat, valamint azok alkalmazását befolyásoló tényezőket. A magyar szállodaipar szereplői körében végzett feltáró kérdőíves kutatás a szolgáltatás minőségi dimenziójával kiegészített porteri versenytipológiák alkalmazásának gyakorlatára irányult. A válaszok statisztikai elemzése alapján igazolt a hazai gyakorlatban a különböző versenystratégiák együttes alkalmazása, illetve az, hogy statisztikailag szignifikáns kapcsolat áll fenn a megkülönböztetésre alapozott versenystratégia és a szálloda minőségi osztályba sorolása, valamint a minőségre alapozott stratégia és a szálloda székhelye között. A szakértői interjúk pedig megerősítették a járványhelyzet időszakában a minőségre alapozott versenystratégia jelentőségét.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | Commerce and tourism |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.03.05 |
ID Code: | 7995 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 13 Mar 2023 08:26 |
Last Modified: | 13 Mar 2023 08:26 |
Repository Staff Only: item control page