Szakály, Orsolya (2023) A gasztronómiai fogyasztók szegmentálása az online aktivitás és az influencerkövetés szemszögéből. Turizmus Bulletin, 23 (1). pp. 4-14. DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2023v23n1.1
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
341kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2023v23n1.1
Abstract
Jelen tanulmány célja a gasztronómia iránt érdeklődő Instagram-felhasználók szegmentálhatóságának feltárása a fogyasztók online aktivitása és az influencerkövetési magatartásuk alapján. Mivel a közösségi média egyre intenzívebb alkalmazása és az influencerek aktív jelenléte a gasztronómia területén jelentősen befolyásolja a fogyasztói attitűdöket, ezek megismerése az elérni kívánt célközönség feltérképezésekor elengedhetetlen a vendéglátóipari szolgáltatók részéről. A kutatási téma feltárása kérdőíves felméréssel valósult meg, 421 fős elemszámmal, faktor- és klaszteranalízis alkalmazásával. A faktorelemzés során négy faktor emelkedett ki: az influencerkövetési attitűd, a vendéglátóhelyen történő fogyasztási attitűd, az aktivitási attitűd és a gasztronómia iránti attitűd megjelenése az Instagramon. A klaszterelemzéssel négy szegmens volt megkülönböztethető: a foodie-k, az influencerfüggők, az online gasztrofogyasztók és az érdektelenek. A kutatás eredményei a turisztikai és marketing szakemberek, valamint a vendéglátóipari szolgáltatók számára is értékes információkat tartalmaznak.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | online fogyasztói aktivitás, Instagram, vendéglátóipar, influencer |
Subjects: | Commerce and tourism |
DOI: | https://doi.org/10.14267/TURBULL.2023v23n1.1 |
ID Code: | 8104 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 28 Mar 2023 11:26 |
Last Modified: | 28 Mar 2023 11:43 |
Repository Staff Only: item control page