Tőzsér, Anett (2023) A hungarikumok szerepe az országimázs formálásában. Turizmus Bulletin, 23 (1). pp. 44-50. DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2023v23n1.5
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
199kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2023v23n1.5
Abstract
A hungarikumok olyan, csak a magyarságra jellemző értékek, amelyek révén a világ más országaiban élők Magyarországra, a magyarokra asszociálhatnak. Azon turisztikai kínálati elemek nagy része, amelyek miatt érdemes Magyarországra látogatni, és amelyekre a szakmai szervezetek hangsúlyt helyeznek a kommunikációjukban, a hungarikumok gyűjteményében is visszaköszönnek. A kutatás során szakirodalmi vizsgálat készült a hungarikumoknak az országimázs-formálásban betöltött szerepéről. Továbbá megkerestem azokat a szakmai szervezeteket, amelyek az országimázs formálásáért felelősek, s ezek képviselőivel félig strukturált interjúkat készítettem. A 10 válaszadó szervezet képviselői főként agráripari és gasztronómiai termékeket neveztek meg a külföldiek számára a magyarsággal leginkább azonosítható hungarikumként. Az is megállapítást nyert, hogy napjaink turizmusában a hungarikumok többsége még nem jelent kiemelt turisztikai vonzerőt, ugyanakkor számolni kell velük a Magyarország-kép megalkotásánál, sőt, egyre hangsúlyosabb eszközeivé kell válniuk a brandépítésnek.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | hungarikum, nemzeti érték, országimázs, gasztronómiai termék, Kodály-módszer |
Subjects: | Commerce and tourism |
DOI: | https://doi.org/10.14267/TURBULL.2023v23n1.5 |
ID Code: | 8108 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 28 Mar 2023 11:42 |
Last Modified: | 28 Mar 2023 11:42 |
Repository Staff Only: item control page