Corvinus
Corvinus

A crowdfunding Kenyában: a sikeres kampány tényezői : A Kickstarter crowdfunding-platform esete

Wachira, Esther Wanjiru and Wachira, Virginia Kirigo (2021) A crowdfunding Kenyában: a sikeres kampány tényezői : A Kickstarter crowdfunding-platform esete. Pénzügyi Szemle = Public Finance Quarterly, 66 (3). pp. 423-439. DOI https://doi.org/10.35551/Psz_2021_3_6

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
738kB

Official URL: https://doi.org/10.35551/Psz_2021_3_6


Abstract

A tanulmány célja azoknak a tényezőknek a vizsgálata volt, amelyek Kenyában sikeres crowdfunding-kampányokhoz vezetnek. A jutalomalapú közösségi finanszírozású kampányok sikertényezői eltérőek a különböző országokban, az eltérő kultúrák, a jogi követelmények, a társadalmi interakciók, a politikai és az üzleti környezet közötti különbségek miatt. A kenyai crowdfundingfinanszírozás nagyon minimális kutatásával a tanulmány a kenyai jutalomalapú crowdfunding elemzésére irányult – a Kickstarter adatainak felhasználásával –, és meghatározta a sikeres kampány lebonyolításához szükséges döntő tényezőket. E cél elérése érdekében a tanulmány többszörös regressziót és Pearson-korrelációt használt. A tanulmány statisztikailag szignifikáns regressziós egyenletet alkalmazott, ezért a regressziós modellt jó illeszkedésnek tekintették. A Pearson-korrelációk elemzésével végzett tanulmány nagyon erős és pozitív statisztikai összefüggést talált a frissítések, a vállalt összeg, a támogatók és a sikeres projektek között, a megjegyzések, az új támogatók, a visszatérő támogatók és a sikeres projektek között mérsékelt, de pozitív statisztikai összefüggést állapított meg. A cél, a finanszírozási időszak és a sikeres projektek között azonban negatív, de jelentéktelen összefüggés volt. Az újdonság nagy előnyt jelent azoknak a projektfinanszírozóknak, akik sikeres projekteket akarnak lebonyolítani Kenyában. Ennek oka, hogy a crowdfunding fogalma még mindig új Kenyában, és széles körben nem került nyilvánosságra, elfogadásra vagy kutatásra. Ennek a tanulmánynak az eredményei eligazítják a potenciális alapítókat a sikeres kampány lebonyolításában. A szerzők további kutatásokat javasolnak más kenyai crowdfunding-modellek sikertényezőiről, mivel a tanulmány kizárólag a jutalmazáson alapuló modellre összpontosított.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:jutalomalapú, részvényalapú, hitelalapú, adományalapú crowdfunding
JEL classification:G20 - Financial Institutions and Services: General
G23 - Pension Funds; Non-bank Financial Institutions; Financial Instruments; Institutional Investors
G29 - Financial Institutions and Services: Other
L86 - Information and Internet Services, Computer Software
M13 - New Firms, Startups
Subjects:Finance
DOI:https://doi.org/10.35551/Psz_2021_3_6
ID Code:8325
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:19 Jun 2023 14:01
Last Modified:19 Jun 2023 14:01

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics