Bundság, Éva Szabina (2023) Sajátos szegmensek meghatározása a szabadidős kerékpározók körében. Turizmus Bulletin, 23 (2). pp. 4-13. DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2023v23n2.1
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
393kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2023v23n2.1
Abstract
Az utóbbi években a kerékpározás közkedvelt tevékenységgé vált, a kerékpáros turizmus fellendült, a kerékpárok iránti kereslet emelkedik és a piac egyre erősebben bővül. Jelen kutatás a kerékpáros populáció szegmentált megközelítésére fókuszál, és célja, hogy sajátos szegmenseket azonosítson a szabadidős kerékpározók körében. A kutatás eredményei alapján a szegmentálás a kerékpározók körében is értelmet nyer, hiszen jól körülhatárolható, sajátos tulajdonságokkal, motivációkkal és szokásokkal rendelkező csoportok különíthetők el. A kérdőíves megkérdezés alapján, ami 246 kitöltő válaszát tartalmazza, 4 kerékpáros szegmens azonosítható, melyeknél tudatosság, felkészültség, közösségi aktivitás, rendezvénylátogatás, valamint preferenciák tekintetében mutatkoznak különbségek. Az eredmények gyakorlati szempontból is relevánsak, hiszen a szegmensek jellemzőire alapozva hatékonyabban lehet a kerékpározókat elérni, megszólítani és személyre szabott ajánlatot kínálni számukra.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | kerékpározás, kerékpározók szegmensei, szegmentáció, sportfogyasztás, cycling, cycling segments, segmentation, sports consumption |
Subjects: | Commerce and tourism Culture, sport |
DOI: | https://doi.org/10.14267/TURBULL.2023v23n2.1 |
ID Code: | 8353 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 26 Jun 2023 15:06 |
Last Modified: | 07 Jul 2023 06:13 |
Repository Staff Only: item control page