Harsányi, Dávid ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3924-0664, Zarándné Vámosi, Kornélia ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2303-5102 and Hlédik, Erika ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3573-3151 (2023) Az egyes generációk borfogyasztási szokásainak vizsgálata Magyarországon. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 54 (7-8). pp. 44-57. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.07-08.04
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
646kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.07-08.04
Abstract
A tanulmány célja, hogy betekintést nyújtson a generációk borfogyasztásában megmutatkozó különbségekre. A cikk újszerűségét az adja, hogy az első olyan felmérés Magyarországon, amely a generációkat átfogóan vizsgálja ebből a szempontból, és a Z generációt is magába foglalja. A kutatás 1416 borfogyasztóból álló mintán alapszik. Az eredmények arra utalnak, hogy minél fiatalabb generációba tartozik valaki, annál inkább egyszerű borfogyasztóként tekint magára, ami megmutatkozik abban is, hogy kevésbé fogyaszt otthon és tisztán bort, valamint a legalább heti borfogyasztás is egyre alacsonyabb arányú. Az édes borok preferenciája azonban az átlagosnál magasabb a körükben, míg a hazai borokat minden generáció kedveli. A kutatás eredményei arra utalnak, hogy a Z generáció tagjainak preferenciái kialakulóban vannak, a külső szempontok és ajánlások hangsúlyosabban jelennek meg nálunk.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | borfogyasztási szokások, borválasztási preferenciák, generációk |
Subjects: | Sociology |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.07-08.04 |
ID Code: | 8416 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 20 Jul 2023 07:05 |
Last Modified: | 20 Jul 2023 07:05 |
Repository Staff Only: item control page