Namaz, Lachin and Tvergyák, Klaudia Klára (2023) Mire figyeljünk közösen tervezett turisztikai termékek kialakításakor? Esettanulmány Budapestről. Turizmus Bulletin, 23 (3). pp. 49-58. DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2023v23n3.5
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
355kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2023v23n3.5
Abstract
Ez a tanulmány a helymárka, a jóllét és az identitás fogalmát vizsgálja a budapesti helymárka kontextusában, továbbá ezen faktoroknak a fenntartható turizmusra gyakorolt közvetlen hatását elemzi. A szerzők a helyi érdekeltek bevonásának fontosságát hangsúlyozzák a valósághű helymárka létrehozásában, és sorra veszik a fővárosi turizmussal kapcsolatos kihívásokat, így a túlturizmust és a kommunikációs hiányosságokat. A szerzők kiemelik Budapest hagyományos fürdőkultúráját, mint a városi turizmus potenciális, közösen létrehozott értékesítési ajánlatát. A helyi fürdőkultúra kultúrális öröksége bemutatásának szándékával közösen létrehozott értékesítési ajánlatot (Co-Created Selling Proposition, CCSP) javasolnak, amelybe bevonnák az üzleti vállalkozásokat, a civil szervezeteket és a turisztikai hatóságokat. A tanulmány arra a következtetésre jut, hogy a turizmus, a jóllét és a kulturális ökoszisztéma szolgáltatásai közti kapcsolatok feltérképezéséhez további kutatásra van szükség.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | turisztikai társalkotás, city branding, kulturális turizmus, fenntartható turizmus |
Subjects: | Commerce and tourism |
DOI: | https://doi.org/10.14267/TURBULL.2023v23n3.5 |
ID Code: | 8918 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 25 Sep 2023 07:18 |
Last Modified: | 25 Sep 2023 07:18 |
Repository Staff Only: item control page