Corvinus
Corvinus

Mire figyeljünk közösen tervezett turisztikai termékek kialakításakor? Esettanulmány Budapestről

Namaz, Lachin and Tvergyák, Klaudia Klára (2023) Mire figyeljünk közösen tervezett turisztikai termékek kialakításakor? Esettanulmány Budapestről. Turizmus Bulletin, 23 (3). pp. 49-58. DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2023v23n3.5

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
355kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2023v23n3.5


Abstract

Ez a tanulmány a helymárka, a jóllét és az identitás fogalmát vizsgálja a budapesti helymárka kontextusában, továbbá ezen faktoroknak a fenntartható turizmusra gyakorolt közvetlen hatását elemzi. A szerzők a helyi érdekeltek bevonásának fontosságát hangsúlyozzák a valósághű helymárka létrehozásában, és sorra veszik a fővárosi turizmussal kapcsolatos kihívásokat, így a túlturizmust és a kommunikációs hiányosságokat. A szerzők kiemelik Budapest hagyományos fürdőkultúráját, mint a városi turizmus potenciális, közösen létrehozott értékesítési ajánlatát. A helyi fürdőkultúra kultúrális öröksége bemutatásának szándékával közösen létrehozott értékesítési ajánlatot (Co-Created Selling Proposition, CCSP) javasolnak, amelybe bevonnák az üzleti vállalkozásokat, a civil szervezeteket és a turisztikai hatóságokat. A tanulmány arra a következtetésre jut, hogy a turizmus, a jóllét és a kulturális ökoszisztéma szolgáltatásai közti kapcsolatok feltérképezéséhez további kutatásra van szükség.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:turisztikai társalkotás, city branding, kulturális turizmus, fenntartható turizmus
Subjects:Commerce and tourism
DOI:https://doi.org/10.14267/TURBULL.2023v23n3.5
ID Code:8918
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:25 Sep 2023 07:18
Last Modified:25 Sep 2023 07:18

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics