Tózsa, István (2011) E-közigazgatás Európában? Jelen és jövő (E-Government in Europe). Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 42 (3). pp. 10-18. DOI 10.14267/VEZTUD.2011.03.02
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
137kB |
Abstract
A jövő közigazgatásában az ügyfélbarát ügyfélszolgálat több olyan elektronikus csatornán is jelen lesz, amelyek csoportját jelenleg az on-line internetkapcsolat, a mobiltelefon és az interaktív digitális televízió, a jövőben az on-line interaktív multimédia képviseli. Az európai elektronikus közigazgatási fejlődési trend arra mutat, hogy a jövőben internet, mobilinternet és/vagy intelligens kábel tv technológiát alkalmazva, egy virtuálisan élő ügyintézővel beszélgetve juthat az ügyfél információhoz, foglalhat időpontot és indíthat érdemi ügyintézést. ________ In the course of future’s customer friendly public administration there will be some info-communication channels which are represented today by the on-line Internet accessibility, mobile telephones, and interactive digital television and the forthcoming interactive multimedia. The European trend of the development of public administration relies on Internet mobile Internet and/or intelligent cable television technology employing virtual adminsitrators as real time partner sin obtaining office information, booking appointments or launching adminsitration workflow.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | információs társadalom fejlettségének mérése, e-közigazgatási készenléti index, CLBPS, digitális interaktív kábel tv |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute for Environmental Science > Department of Economic Geography |
Subjects: | Public administration Computer science |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2011.03.02 |
ID Code: | 917 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 02 Oct 2012 07:37 |
Last Modified: | 05 Mar 2021 12:00 |
Repository Staff Only: item control page