Amin, Waqas, Qin, Fengming, Rauf, Abdul and Ahmad, Farid (2017) Az ügyfelek elérésének hatása a jövedelmezőségre a mikrofinanszírozó szervezeteknél – Latin-Amerika esete. Pénzügyi Szemle = Public Finance Quarterly, 62 (3). pp. 347-364.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
693kB |
Abstract
A tanulmány célja annak megállapítása, hogy a mikrofinanszírozó szervezetek meg tudják-e teremteni a fenntarthatóságot pénzügyi téren azáltal, hogy pénzügyi szolgáltatásokat nyújtanak a legszegényebbeknek. A korábbi tanulmányokban a legkisebb négyzetek módszerének (OLS) alkalmazása miatt felmerült problémák megoldására a dinamikus adatok feldolgozásakor a legkifinomultabb technikát, az általánosított momentumok módszerét (GMM) használtuk. A választott minta keretében 21 latin-amerikai ország 405 mikrofinanszírozó szervezetének működését vizsgáltuk a 2005 és 2014 közötti tízéves időszakban. Az eredmények azt mutatják, hogy az elérés mélysége (ALB) és a jövedelmezőség közötti viszony kompatibilis, míg az elérés – aktív kölcsönfelvevők számával (NOAB) mért – kiterjedtsége negatív hatással van a jövedelmezőségre, azonban ezen eredmények nem jelentősek. Az általánosított momentumok módszerének alkalmazásával viszont arra a megállapításra jutottunk, hogy az elérés mélysége és az aktív kölcsönfelvevők száma kompatibilis a jövedelmezőséggel. Ez a tanulmány a jövőben nagy segítséget nyújthat a politikák kialakításakor azáltal, hogy értékes összefüggéseket világít meg a mikrofinanszírozó szervezetek forradalmi fejlődésével kapcsolatban.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | elérés, jövedelmezőség, Latin-Amerika, dinamikus paneladat-elemzés |
JEL classification: | D00 - Microeconomics: General E25 - Aggregate Factor Income Distribution |
Subjects: | Finance |
ID Code: | 9435 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 18 Oct 2023 09:43 |
Last Modified: | 18 Oct 2023 09:43 |
Repository Staff Only: item control page