Corvinus
Corvinus

Consumer reaction to dynamic pricing : The moderating effect of price position

Omarli, Sevinj (2023) Consumer reaction to dynamic pricing : The moderating effect of price position. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 54 (11). pp. 52-60. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.11.05

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
603kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.11.05


Abstract

A kutatás a dinamikus árazás, a méltányos árazás észlelése és a vásárlási hajlandóság közötti összefüggéseket vizsgálja, valamint teszteli az árpozíció moderáló hatását. A dinamikus árazási stratégiák és az árpozíció stimulusként jelentek meg a kvázi kísérletben, ahol 387 egyetemi hallgatót kérdeztek meg repülőjegy-vásárlási magatartásukról. Az eredmények azt mutatják, hogy a dinamikus árazás jelentős hatással van a méltányos árazás észlelésére és ezen keresztül a vásárlási hajlandóságra. Ezen túlmenően az árpozíció moderálja a csökkenő árváltoztatási trendet alkalmazó dinamikus árazási stratégia és a méltányos árazás közötti összefüggést. A relatív magasabb piaci ár esetén ez a hatás erősebb. A tanulmány hozzájárul a témában meglévő szakirodalomhoz, mivel azonosítja a dinamikus árazás különböző formáinak alkategóriáit, meghatározza e kutatási terület fogalmi kereteit, empirikusan alátámasztja ezen alkategóriák hatásait, valamint azonosítja az árpozíció moderáló szerepét.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:dinamikus árazás, méltányos árazás, árpozíció, vásárlási hajlandóság
Subjects:Commerce and tourism
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.11.05
ID Code:9503
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:13 Nov 2023 07:52
Last Modified:13 Nov 2023 07:52

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics