Omarli, Sevinj (2023) Consumer reaction to dynamic pricing : The moderating effect of price position. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 54 (11). pp. 52-60. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.11.05
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
603kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.11.05
Abstract
A kutatás a dinamikus árazás, a méltányos árazás észlelése és a vásárlási hajlandóság közötti összefüggéseket vizsgálja, valamint teszteli az árpozíció moderáló hatását. A dinamikus árazási stratégiák és az árpozíció stimulusként jelentek meg a kvázi kísérletben, ahol 387 egyetemi hallgatót kérdeztek meg repülőjegy-vásárlási magatartásukról. Az eredmények azt mutatják, hogy a dinamikus árazás jelentős hatással van a méltányos árazás észlelésére és ezen keresztül a vásárlási hajlandóságra. Ezen túlmenően az árpozíció moderálja a csökkenő árváltoztatási trendet alkalmazó dinamikus árazási stratégia és a méltányos árazás közötti összefüggést. A relatív magasabb piaci ár esetén ez a hatás erősebb. A tanulmány hozzájárul a témában meglévő szakirodalomhoz, mivel azonosítja a dinamikus árazás különböző formáinak alkategóriáit, meghatározza e kutatási terület fogalmi kereteit, empirikusan alátámasztja ezen alkategóriák hatásait, valamint azonosítja az árpozíció moderáló szerepét.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | dinamikus árazás, méltányos árazás, árpozíció, vásárlási hajlandóság |
Subjects: | Commerce and tourism |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.11.05 |
ID Code: | 9503 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 13 Nov 2023 07:52 |
Last Modified: | 13 Nov 2023 07:52 |
Repository Staff Only: item control page