Buzási, Zoltán and Jelen, Tibor (2023) Indikátorok használata az innovációs teljesítmény mérésére a magyar egyetemeken – egy empirikus felmérés tapasztalatai. Statisztikai Szemle, 101 (11). pp. 999-1032. DOI https://doi.org/10.20311/stat2023.11.hu0999
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
647kB |
Official URL: https://doi.org/10.20311/stat2023.11.hu0999
Abstract
A felsőoktatási intézmények innovációs tevékenységét, tudástranszfer-funkciójának érvényesülését indikátorokkal mérik. Az indikátorokkal való mérésnek – célszerűsége ellenére – számos elvi és gyakorlati korlátja van. Ez a tanulmány összefoglalja annak az empirikus felmérésnek az eredményeit, amelyben a szerzők olyan, kiválasztott indikátorokat vizsgáltak, amelyek alkalmasak lehetnek a felsőoktatási intézmények innovációs, szellemitulajdon-védelmi és technológiatranszfer-tevékenységének, illetve az e tevékenységeken belüli szervezeti teljesítmények mérésére, egyrészt az intézményen belül, másrészt az intézmények közötti összehasonlításban. Az empirikus felmérés eredményeinek elemzése segít áttekinteni a komplex és sokrétegű szempontrendszer azon, néhány hangsúlyosnak tekintett elemét, amelyek alapján kiválaszthatóvá válnak a megfelelő tartalmú indikátorok – akár a saját használatú, intézményen belüli mutatók, akár egy ágazati szintű, standard indikátorkészlet. A tanulmány szerzői a bemutatott helyzetkép alapján javaslatokat fogalmaznak meg az indikátorok használatára vonatkozóan, a jelenlegi gyakorlat jobbá tétele érdekében.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | indikátor, technológiatranszfer, teljesítménymérés |
Divisions: | Institute of Strategy and Management |
Subjects: | Knowledge economy, innovation |
DOI: | https://doi.org/10.20311/stat2023.11.hu0999 |
ID Code: | 9523 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 24 Nov 2023 11:41 |
Last Modified: | 24 Nov 2023 11:41 |
Repository Staff Only: item control page