Kovács, Dominika Sára and Boros, Kitti (2023) A hazai zenei fesztiválokkal kapcsolatos attitűdvizsgálat a Z generáció tagjainak körében. Turizmus Bulletin, 23 (4). pp. 24-31. DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2023v23n4.3
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
301kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2023v23n4.3
Abstract
A fesztiválok népszerűsége töretlen, különös tekintettel a zenei fesztiválokra, amelyek nagymértékű változáson mentek keresztül az utóbbi két évtizedben. A résztvevői kör ismeretében megállapítható, hogy főként a fiatal korosztály látogatja ezeket a rendezvényeket, ezért a tanulmány célja a Z generáció attitűdvizsgálata a zenei fesztiválokkal kapcsolatban. Kvalitatív kutatás keretében fókuszcsoportos interjúk kerültek lefolytatásra a célcsoport gondolatainak megismeréséhez. A fesztivállátogatás gyakorisága szerint három csoportban vizsgáltuk a résztvevőket. A primer kutatás eredményei azt mutatják, hogy a fiatalok számára a fellépők, a társaság és az élmény jelentik az elsődleges motivációt a fesztiválon való részvételre, míg a magas árak, a tömeg és a társaság hiánya korlátozza a részvételi szándékot. A tanulmány végén olyan gyakorlati javaslatokat fogalmazunk meg, amelyek a jövőben segítségül szolgálhatnak a fesztiválszervezők számára a potenciális célközönség eléréséhez.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | rendezvényipar, fesztiválturizmus, Z generáció, látogatói motiváció |
Subjects: | Commerce and tourism |
DOI: | https://doi.org/10.14267/TURBULL.2023v23n4.3 |
ID Code: | 9556 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 06 Dec 2023 13:05 |
Last Modified: | 06 Dec 2023 13:05 |
Repository Staff Only: item control page