Corvinus
Corvinus

A vevői információminőség észlelését befolyásoló tényezők vizsgálata – A bizalom, szervezeti változások és turbulencia hatása

Keszey, Tamara ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2535-9581, Molnár, László ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9319-2843 and Mursalzade, Hikmat ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6041-8490 (2023) A vevői információminőség észlelését befolyásoló tényezők vizsgálata – A bizalom, szervezeti változások és turbulencia hatása. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 54 (12). pp. 14-23. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.12.02

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
470kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.12.02


Abstract

A kutatás a vevői információk minőségének észlelését vizsgálja, modellezve a bizalom, a szervezeti változások és a piaci turbulencia hatásait. A szerzők hazai cégekből álló mintán végzett empirikus kutatásának eredménye szerint a bizalom fontos szerepet játszik az információ minőségének megítélésében. Amikor a vállalaton belül átszervezések okoznak bizonytalanságot, a bizalom szerepe felértékelődik és a marketingmenedzserek még jobb minőségűnek tartják azokat az információkat, amiket megbízható kollégáktól kapnak, legyen szó közvetlen munkatársról, vagy külső piackutatóról. A külső változások hatásmechanizmusa eltér: amikor a piacon a vevők igényeinek gyors változása okoz bizonytalanságot, a piackutatóba vetett bizalominformáció észlelt minőséget befolyásoló pozitív hatása gyengébb lesz, míg az értékesítési kolléga bizalmának hatása változatlan marad.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:marketing, bizalom, információ észlelt minősége, piaci turbulencia, strukturális változások
Subjects:Marketing
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.12.02
ID Code:9562
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:11 Dec 2023 12:32
Last Modified:11 Dec 2023 12:32

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics