Keszey, Tamara ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2535-9581, Molnár, László ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9319-2843 and Mursalzade, Hikmat ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6041-8490 (2023) A vevői információminőség észlelését befolyásoló tényezők vizsgálata – A bizalom, szervezeti változások és turbulencia hatása. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 54 (12). pp. 14-23. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.12.02
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
470kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.12.02
Abstract
A kutatás a vevői információk minőségének észlelését vizsgálja, modellezve a bizalom, a szervezeti változások és a piaci turbulencia hatásait. A szerzők hazai cégekből álló mintán végzett empirikus kutatásának eredménye szerint a bizalom fontos szerepet játszik az információ minőségének megítélésében. Amikor a vállalaton belül átszervezések okoznak bizonytalanságot, a bizalom szerepe felértékelődik és a marketingmenedzserek még jobb minőségűnek tartják azokat az információkat, amiket megbízható kollégáktól kapnak, legyen szó közvetlen munkatársról, vagy külső piackutatóról. A külső változások hatásmechanizmusa eltér: amikor a piacon a vevők igényeinek gyors változása okoz bizonytalanságot, a piackutatóba vetett bizalominformáció észlelt minőséget befolyásoló pozitív hatása gyengébb lesz, míg az értékesítési kolléga bizalmának hatása változatlan marad.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | marketing, bizalom, információ észlelt minősége, piaci turbulencia, strukturális változások |
Subjects: | Marketing |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.12.02 |
ID Code: | 9562 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 11 Dec 2023 12:32 |
Last Modified: | 11 Dec 2023 12:32 |
Repository Staff Only: item control page