Wimmer, Ágnes ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3430-7962 and Csesznák, Anita ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2389-206X (2023) Értékteremtő tényezők a vevői és a beszállítói kapcsolatokban a vállalati versenyképesség tükrében. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 54 (12). pp. 40-54. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.12.04
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
658kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.12.04
Abstract
Az üzleti (vevői, illetve beszállítói) kapcsolatok értéket teremthetnek vagy értéket rombolhatnak. E kapcsolatok értékteremtő potenciáljának felismerése, a kapcsolatok kezelésének képessége, az ezzel kapcsolatos vállalatvezetői attitűd és szemléletmód fontos sikertényező lehet. A szerzők tanulmányukban versenyképes és kevésbé versenyképes vállalatok vezetőinek megközelítését hasonlítják össze a BCE Versenyképesség Kutató Központ legutóbbi kérdőíves felmérésének eredményei alapján. Az elemzések azt jelzik, hogy a versenyképesebb vállalatok nyitottabbak az üzleti partnereik felé, és különösen nagyobb figyelmet fordítanak a beszállítói kapcsolatokra. A klasszikus elvárások (kiszolgálási színvonal, költségek) mellett kiemelten fontosnak tartják a hosszabb távú értékeket, a megbízhatóságot, a kapcsolatokban megjelenő szakértelmet, tanulási lehetőséget, és összességében inkább tekintenek értékteremtő tényezőként az üzleti kapcsolatokra, mint a kevésbé versenyképes vállalatok.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | versenyképesség, üzleti kapcsolatok, vevői és beszállítói kapcsolatok, értékteremtő tényezők, értékteremtés |
Subjects: | Management, business policy, business strategy |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.12.04 |
ID Code: | 9564 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 11 Dec 2023 12:43 |
Last Modified: | 11 Dec 2023 12:43 |
Repository Staff Only: item control page