Cserdi, Zsófia ORCID: https://orcid.org/0009-0000-5708-5648 and Kenesei, Zsófia ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1908-8300 (2024) Mobiltechnológia-elfogadás az okoshotelek világában. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 55 (3). pp. 29-43. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.03.03
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.03.03
Abstract
A COVID-19 járvány a világ minden táján súlyosan érintette a szállodaszektort, egyúttal előtérbe helyezte az érintésmentesség szükségességét. Számos ponton változott a szállodai kiszolgálás során korábban megszokott interakciók megítélése, ez pedig pozitívan befolyásolhatja az érintésmentes technológiák elfogadását. A szerzők kutatásának célja az volt, hogy az érintésmentes szállodai kiszolgálás igényének feltárásával hozzájáruljon a mobiltechnológia fogyasztói elfogadásának szakirodalmához az önkiszolgáló technológiák és az okoshotelek elméleti szinergiáinak kiaknázásával. Kutatásukban a COVID-19 kockázatainak mérséklésére kiválóan alkalmas mobiltechnológia-alapú szállodai önkiszolgálás fogyasztói elfogadását vizsgálták potenciális utazók körében. A TAM-modell alapvetésein felépített elméleti modelljüket online kérdőíves megkérdezéssel elért, 537 válaszadóból álló minta alapján tesztelték kovarianciaalapú SEM-módszerrel. Legfontosabb eredményük, hogy a vírushelyzet miatt kialakuló érintésmentesség igénye nem támogatja az okoshotelek elfogadását hosszú távon.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | okoshotel, technológiaelfogadás, COVID-19 |
Subjects: | Knowledge economy, innovation Commerce and tourism |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.03.03 |
ID Code: | 9722 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 14 Mar 2024 07:57 |
Last Modified: | 14 Mar 2024 07:57 |
Repository Staff Only: item control page