Corvinus
Corvinus

Versenyképesség és oktatás

Gervai, Pál, Vida, Cecília and Trautmann, László (2024) Versenyképesség és oktatás. Világpolitika és a Közgazdaságtan, 3 (2). pp. 51-76. DOI https://doi.org/10.14267/VILPOL2024.02.05

[img] PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
7MB

Official URL: https://doi.org/10.14267/VILPOL2024.02.05


Abstract

A 21. század második negyedében egyértelműen érzékelhető a globalizáció új korszaka, amit tudásalapú gazdaságnak is neveznek. A tudás az alapvető és egyetemes emberi értékek, a biztonság, a szabadság, a demokrácia és a jólét alkalmazása. Az alkalmazás folyamata egyben a kultúra megőrzése, létrehozása és kiterjesztése. Amikor Budapest jövőjét vizsgáljuk, akkor kutatásunk tárgya az, hogy Budapest hogyan tud felzárkózni ehhez az új korszakhoz. Tanulmányunkban amellett érvelünk, hogy Budapest fejlődése kulturális hatásának megerősítését jelenti, a tudás és a kultúra létrehozását és kiterjesztését. Budapest, ahogy minden főváros, közvetlenül kapcsolódik a globalizációhoz és ebből fakad az a felelősség, hogy azt közvetítse az ország egésze felé. A rossz, hamis dichotómia ország és főváros, kozmopolitizmus és provincializmus között csak úgy haladható meg, ha Budapest integrálja tudás és kultúra szempontjából az összes hazai teljesítményt, és ha erőteljesebben vesz részt a globális normák közvetítésében minden terület, tájegység felé. A rendszerváltás környékén megfogalmazott jelszó, „világvárost építünk” ezért igaz ma is, de Budapest világvárossá csak akkor válhat, ha harmónia jön létre a globalizáció, az ország és a fővárosa között.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:Budapest, tudásalapú gazdaság, kultúra, neoliberalizmus
Subjects:Knowledge economy, innovation
DOI:https://doi.org/10.14267/VILPOL2024.02.05
ID Code:9872
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:23 Apr 2024 06:43
Last Modified:23 Apr 2024 06:43

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics