Corvinus
Corvinus

A nemzetközi diverzifikáció hatása az európai kiskereskedelmi vállalatok innovációs tevékenységére és teljesítményére

Agárdi, Irma ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9102-5403, Alt, Mónika-Anetta and Berezvai, Zombor ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7807-2977 (2016) A nemzetközi diverzifikáció hatása az európai kiskereskedelmi vállalatok innovációs tevékenységére és teljesítményére. In: EMOK XXII. Országos konferencia 2016 Tanulmánykötet. Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar, Debrecen, pp. 562-569. . ISBN 978 963 4728 50 4

[img] PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
621kB

Official URL: https://emok.hu/hu/component/docs/d-502:a-nemzetkozi-diverzifikacio-hatasa-az-europai-kiskereskedelmi-vallalatok-innovacios-tevekenysegere-es-teljesitmenyere?format=pdf&Itemid=246


Abstract

A kutatás során azt vizsgáltuk, hogy a nemzetközi diverzifikáció hogyan befolyásolja az európai kiskereskedelmi vállalatok innovációs tevékenységét és teljesítményét. A legnagyobb 250 kiskereskedőt tartalmazó, évente megjelenő TOP lista alapján az európai kiskereskedelmi vállalatok rendelkeznek a legkiterjedtebb globális jelenléttel (DELOITTE, 2015). A nemzetközi diverzifikáció olyan stratégia, amelynek során a vállalat tevékenységét különböző földrajzi területekre (országokra, régiókra) terjeszti ki, amely számos előnyt biztosít a vállalatok számára, mint pl. új erőforrásokhoz, innovációs képességekhez való hozzáférést és jobb piaci, pénzügyi teljesítményt. Szekunder források alapján panel-adatbázist építettünk a TOP 250 listában szereplő európai kiskereskedelmi vállalat nemzetközi diverzifikációjával, innovációs tevékenységével és teljesítményével kapcsolatban a 2007-2014 időszakra vonatkozóan. Eredményeink alapján a nemzetközi diverzifikáció és a kiskereskedelmi vállalatok termék- és folyamatinnovációs tevékenysége között szignifikáns, nem lineáris kapcsolat mutatható ki. A nemzetközi innováció pedig fordított U-alakú összefüggést mutat a vállalatok nyereségességével. A marketing-, termék, és folyamatinnováció pozitív, késleltetett hatást gyakorol a kiskereskedelmi vállalatok nyereségességére.

Item Type:Book Section
Uncontrolled Keywords:nemzetközi diverzifikáció, kiskereskedelmi innováció, teljesítmény
Divisions:Institute of Marketing and Communication Sciences
Subjects:Knowledge economy, innovation
Commerce and tourism
ID Code:9930
Deposited By: MTMT SWORD
Deposited On:14 May 2024 07:31
Last Modified:14 May 2024 07:31

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics