Corvinus
Corvinus

A társadalmi egyenlőtlenségek új színterei a felsőoktatásban

Hrubos, Ildikó (2012) A társadalmi egyenlőtlenségek új színterei a felsőoktatásban. Iskolakultúra, 22 (1). pp. 57-62.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
394kB

Official URL: http://www.iskolakultura.hu/ikultura-folyoirat/documents/159.html


Abstract

Az oktatásban megnyilvánuló társadalmi egyenlőtlenségek, az oktatási rendszer szerepe az egyenlőtlenségek újratermelődésében a szociológiai kutatások egyik alapkérdésévé vált a 20. század második felében. A középfokú képzés kiterjesztése következtében fontos társadalmi vizsgálati probléma lett, hogy a különböző társadalmi rétegek mennyiben tudják elérni a középfokú végzettséget, illetve annak mely típusát tudják elérni, továbbá, hogy milyen szerepe van az általános iskolának az esélyek nivellálásában (avagy paradox módon a növelésében). Az európai szociológiában Pierre Bourdieu (1978) alapozta meg az erről való gondolkodást. Magyarországon Ferge Zsuzsa (1980) tette ismertté a Bourdieu-i paradigmát, és ezzel elindította a magyar szociológia egyik legjelentősebb eredményeket hozó, kiváló kutatók egész sorát magába foglaló kutatási irányát.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:társadalmi szelekció, többszintű képzés, nemzetközi hallgatói mobilitás, intézményi differenciálódás
Subjects:Education
Sociology
Projects:TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR-2010-0005
ID Code:1043
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:28 Nov 2012 15:40
Last Modified:28 Nov 2012 15:40

Repository Staff Only: item control page