Corvinus
Corvinus

A magyar vállalati menedzsment útkeresése a második világháború után (1945-82) – az olajipar példáján

Kozma, Miklós (2013) A magyar vállalati menedzsment útkeresése a második világháború után (1945-82) – az olajipar példáján. In: Tanulmányok a magyar menedzsmenttudomány 20. századi történetéről. L'Harmattan, Budapest, pp. 63-76.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
303Kb

Abstract

A magyar menedzsment történetével, Dr. Dobák Miklós vezetésével foglalkozó OTKA kutatásunk (NK 100592) egyik tanulmányaként a második világháborút követő időszak sajátosságait mutatják be a következő oldalak, különös tekintettel arra, hogy a kor nyugati elméleti gondolkodásának milyen relevanciája érzékelhető a vasfüggöny mögötti Magyarországon. Az összetett módszertannal készülő munka jelen tanulmányban a vállalati menedzsment gyakorlatába enged betekintést egy olajipari esettanulmány segítségével. Módszertanilag a magyar olajipar egykori vezetőivel készített interjúk és vállalati dokumentációk képezik az elemzés kiindulópontját, az elemzés szempontjait pedig a nemzetközi menedzsment szakirodalom korabeli hangsúlyai adják. Az elkészült interjúkból vett számos idézet segítségével próbáltuk minél élőbbé, gazdagabbá tenni a munkát, hogy az egykori vezetők szavaival közvetlenül is érzékelhető legyen, milyen problémákkal milyen módon próbáltak szembenézni. A munka készítésekor nem lehetett figyelmen kívül hagyni azt a társadalmi-gazdasági kontextust, amelyben a magyar olajipari menedzsment dolgozott ebben az időben. Ennek a háttérnek az analitikus, összegző bemutatása nyitja a tanulmányt.

Item Type:Book Section
Subjects:Economic history
Management, business policy, business strategy
Projects:OTKA 100592
ID Code:1551
Deposited By: Z. S.
Deposited On:07 May 2014 14:52
Last Modified:07 May 2014 14:52

Repository Staff Only: item control page