Corvinus
Corvinus

Generációs különbségek a magyar médiafogyasztásban

Hack-Handa, József and Pintér, Róbert (2015) Generációs különbségek a magyar médiafogyasztásban. Információs társadalom, 15 (2). pp. 7-17.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
154kB

Official URL: http://www.infonia.hu/infotars/arch_2015_2.html


Abstract

Tanulmányunkban egy 2015 áprilisi, 18 évnél idősebb internetezők körében végzett kutatás eredményeit mutatjuk be. A kutatás fókuszában a fiatalok (18-29 évesek) médiafogyasztási, internetezési és egyéb kapcsolódó szokásainak vizsgálata állt, illetve annak összevetése a 30-39 évesekével, valamint a 40 évesekével és annál idősebbekével. A kutatás eredménye szerint mind az érdeklődési körök, mind az információs csatornák használatában sajátos generációs különbségek figyelhetők meg idehaza. Bár a közösségi oldalakon összességében hasonló tényezőket tartanak fontosnak a különböző életkori csoportokba tartozó netezők, vannak eltérések abban, hogy a közösségi oldalak melyik funkcióját preferálják jobban. Az okostelefon birtoklásban, használatban, app-letöltésben, illetve használatban is érdemi generációs különbségeket találtunk.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:fiatalok, generációk, Magyarország, felmérés, médiafogyasztás, internet, közösségi média, megosztás, okostelefon
Subjects:Media and communication
Sociology
ID Code:2281
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:16 Mar 2016 14:04
Last Modified:17 Mar 2016 09:55

Repository Staff Only: item control page