Polónyi, István (2016) Felsőoktatás a koncepciók keresztútján. Köz-gazdaság, 11 (2). pp. 209-222.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Abstract
A tanulmány a hazai felsőoktatás létszámalakulását vizsgálva megállapítja, hogy mind az EU, mind az OECD prioritásaitól eltávolodott a hazai oktatáspolitika. Arra is rámutat, hogy a Széll Kálmán terv nyomán a felsőoktatásból kivont jelentős támogatási összegek miatt eladósodás és működési zavarok következtek be. Az oktatáspolitika központosítással, autonómia megvonással és állami delegáltak kontrolljával igyekszik a lecsökkentett kondíciókhoz igazítani a működést. Végül a tanulmány felhívja a figyelmet, hogy a magyar felsőoktatás színvonala 9 ezer vezető oktató és mintegy 7 ezer junior oktató minőségétől, motiváltságától függ. A 2016-ban bekövetkezett szerény bérkiegészítés aligha tudja a kontraszelekciót megállítani.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | felsőoktatás |
| Subjects: | Education |
| ID Code: | 2430 |
| Deposited By: | Ádám Hoffmann |
| Deposited On: | 28 Jul 2016 13:25 |
| Last Modified: | 25 Oct 2021 11:12 |
Repository Staff Only: item control page


Download Statistics
Download Statistics