Corvinus
Corvinus

Felsőoktatás a koncepciók keresztútján

Polónyi, István (2016) Felsőoktatás a koncepciók keresztútján. Köz-gazdaság, 11 (2). pp. 209-222.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Abstract

A tanulmány a hazai felsőoktatás létszámalakulását vizsgálva megállapítja, hogy mind az EU, mind az OECD prioritásaitól eltávolodott a hazai oktatáspolitika. Arra is rámutat, hogy a Széll Kálmán terv nyomán a felsőoktatásból kivont jelentős támogatási összegek miatt eladósodás és működési zavarok következtek be. Az oktatáspolitika központosítással, autonómia megvonással és állami delegáltak kontrolljával igyekszik a lecsökkentett kondíciókhoz igazítani a működést. Végül a tanulmány felhívja a figyelmet, hogy a magyar felsőoktatás színvonala 9 ezer vezető oktató és mintegy 7 ezer junior oktató minőségétől, motiváltságától függ. A 2016-ban bekövetkezett szerény bérkiegészítés aligha tudja a kontraszelekciót megállítani.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:felsőoktatás
Subjects:Education
ID Code:2430
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:28 Jul 2016 13:25
Last Modified:28 Jul 2016 13:25

Repository Staff Only: item control page