Nemes, Ferenc and Szlávicz, Ágnes (2011) A vezetés szerepe a dolgozói elégedettség alakulásában. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 42 (9). pp. 2-14. DOI 10.14267/VEZTUD.2011.09.01
  | 
PDF
 - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
 201kB  | 
Abstract
A tanulmány célja a vezetés különböző aspektusai és a dolgozók elégedettsége közötti kapcsolatok feltárása. A szakirodalmi megállapítások és a „Dolgozó magyarok 2006” hazai elégedettségi felmérés másodelemzésének eredményei egybehangzóan igazolják, hogy a vezetésnek jelentős szerepe van a dolgozók elégedettségének alakulásában. A magyarországi ipari termelést végző, teljesen vagy részben külföldi tulajdonban lévő, nagyrészt kis- és közepes méretű vállalatokban dolgozók globális elégedettsége és az általános vezetési gyakorlat között nagyon erős, míg az elégedettség és a közvetlen felettes vezetési stílusa között jelentős kapcsolat van. Ebből adódóan az emberierőforrás-szakemberekre kulcsfontosságú szerep hárul, hiszen az ő feladatuk a szervezet hatékonyságát és a dolgozók igényeit figyelembe vevő, elégedettségükhöz hozzájáruló menedzsmentgyakorlat kialakítása.
| Item Type: | Article | 
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | vezetés, általános vezetési gyakorlat, vezetési stílus, attitűdök, elvárások, elégedettség, teljesítmény | 
| Subjects: | Human resource management Business organisation Management, business policy, business strategy  | 
| DOI: | 10.14267/VEZTUD.2011.09.01 | 
| ID Code: | 2628 | 
| Deposited By: | Z. S. | 
| Deposited On: | 25 Jan 2017 18:42 | 
| Last Modified: | 26 Feb 2021 07:06 | 
Repository Staff Only: item control page


 Download Statistics
 Download Statistics