Corvinus
Corvinus

Vállalkozói személyiségjegyek – avagy mi teszi a vállalkozót?

Lukovszki, Lívia (2011) Vállalkozói személyiségjegyek – avagy mi teszi a vállalkozót? Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 42 (11). pp. 16-30.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
278kB

Abstract

A cikk célja, hogy bemutassa a magyar kis- és középvállalkozók jellemvonásait a külső befolyásoló tényezők figyelembevétele mellett. Az eddigi vállalkozói jellemvonásokat kutató elméletek arra törekedtek, hogy univerzális tulajdonságokat, karakterisztikákat azonosítsanak. Ezen kutatás középpontjában a korábbiakkal ellentétben az a feltételezés áll, miszerint a vállalkozók a tulajdonságok szempontjából is különbözőek, e heterogén csoportokon belül azonban lehetséges kialakítani olyan homogén klasztereket, melyekre hasonló környezeti tényezők közepette sajátos tulajdonság-kombinációk jellemzőek. A létrehozott vállalkozói klaszterek esetében lehetőség nyílik a csoportra jellemző belső tulajdonságok és a csoportot meghatározó külső tényezők azonosítására.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:kis- és középvállalkozók, személyiségjegyek, személyiségpszichológia
Subjects:Business economics
Psychology
ID Code:2659
Deposited By: Z. S.
Deposited On:13 Feb 2017 11:38
Last Modified:21 Dec 2018 15:18

Repository Staff Only: item control page