Corvinus
Corvinus

A business schoolok szerepváltozásai Kihívások és változások a menedzserképzésben és az MBA-oktatásban

Barakonyi, Károly (2009) A business schoolok szerepváltozásai Kihívások és változások a menedzserképzésben és az MBA-oktatásban. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 40 (1). pp. 2-15. DOI 10.14267/VEZTUD.2009.01.01

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
146kB

Abstract

Az amerikai üzleti iskolák kialakulásuk után szakiskolákként működtek, az üzlet irányítását szakmának fogva fel. A XX. század közepén a hidegháborús fenyegetettség közepette az oktatás színvonalának növelése a nemzetvédelmi kérdések élvonalába került. Néhány évtized alatt szakiskolákból a menedzsmenttudomány fellegváraivá váltak. Ezzel azonban átestek a ló túlsó oldalára: a tudományos kiválóság vágya, a kutatáscentrikusság, az elmélet és a módszertan fetisizálása mind távolabbra sodorta az üzleti iskolákat az üzleti gyakorlattól. Elméleti folyóiratokban való publikálás, az azokra történő hivatkozás fontosabb lett, mint a gyakorlattal való kapcsolat, az eredmények gyakorlati alkalmazása. A menedzserképzés újabb fordulóponthoz érkezett: olyan átalakulásra van szükség, amely megteremti az egyensúlyt a menedzsment mint szakma és a menedzsment mint tudomány között.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:üzleti iskolák, szakmai képzés, MBA-képzés, gyakorlati alkalmazhatóság, tudományos modell, menedzsmentoktatók, Bologna folyamat
Subjects:Education
DOI:10.14267/VEZTUD.2009.01.01
ID Code:2900
Deposited By: Z. S.
Deposited On:08 Jun 2017 18:26
Last Modified:30 Mar 2021 07:41

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics