Barakonyi, Károly (2009) A business schoolok szerepváltozásai Kihívások és változások a menedzserképzésben és az MBA-oktatásban. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 40 (1). pp. 2-15. DOI 10.14267/VEZTUD.2009.01.01
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
146kB |
Abstract
Az amerikai üzleti iskolák kialakulásuk után szakiskolákként működtek, az üzlet irányítását szakmának fogva fel. A XX. század közepén a hidegháborús fenyegetettség közepette az oktatás színvonalának növelése a nemzetvédelmi kérdések élvonalába került. Néhány évtized alatt szakiskolákból a menedzsmenttudomány fellegváraivá váltak. Ezzel azonban átestek a ló túlsó oldalára: a tudományos kiválóság vágya, a kutatáscentrikusság, az elmélet és a módszertan fetisizálása mind távolabbra sodorta az üzleti iskolákat az üzleti gyakorlattól. Elméleti folyóiratokban való publikálás, az azokra történő hivatkozás fontosabb lett, mint a gyakorlattal való kapcsolat, az eredmények gyakorlati alkalmazása. A menedzserképzés újabb fordulóponthoz érkezett: olyan átalakulásra van szükség, amely megteremti az egyensúlyt a menedzsment mint szakma és a menedzsment mint tudomány között.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | üzleti iskolák, szakmai képzés, MBA-képzés, gyakorlati alkalmazhatóság, tudományos modell, menedzsmentoktatók, Bologna folyamat |
Subjects: | Education |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2009.01.01 |
ID Code: | 2900 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 08 Jun 2017 18:26 |
Last Modified: | 30 Mar 2021 07:41 |
Repository Staff Only: item control page