Corvinus
Corvinus

A vállalkozásfejlesztés oktatásának vizsgálata a magyar felsőoktatásban

Árváné Ványi, Georgina and Katonáné Kovács, Judit and Gál, Tímea (2017) A vállalkozásfejlesztés oktatásának vizsgálata a magyar felsőoktatásban. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 48 (6-7). pp. 49-56. DOI https:/doi.org/10.14267/VEZTUD.2017.06.06

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
483kB

Abstract

A vállalkozásoktatásra, a vállalkozói készségek fejlesztésére valamennyi szektor irányából nő a kereslet. A gazdaság egésze és maguk a hallgatók is egyre inkább igénylik a vállalkozások irányításával összefüggő ismeretek és készségek elsajátításának lehetőségeit. Miközben a vállalkozói kurzusok száma folyamatosan nő az Egyesült Államokban – Fayolle és Gailly (2008) 2200 kurzust azonosított 1600 különböző intézményben – és Európában is, a felsőoktatásban a vállalkozóképzés jellemzően az üzleti tervezés hangsúlyozásából áll leginkább. Azonban azon készségek és képességek fejlesztése, amelyek valójában a vállalkozóvá váláshoz vezetnek, háttérbe szorulnak. Számos tanulmány vizsgálja azt, hogy a vállalkozással kapcsolatos tevékenységek hogyan, milyen módszerekkel taníthatók a hagyományos keretek között, illetve, hogy azok egyáltalán taníthatók-e. A vállalkozás oktathatóságának egyik dilemmája és egyben kihívása Haase és Lautenschläger (2011) szerint a hagyományos oktatási módszerek eredményessége a készségfejlesztésben. A kutatások egyértelműen bizonyítják a pozitív korrelációt a vállalkozásalapítás, mint karrierlehetőség számbavétele és a felsőoktatási vállalkozásoktatás között. A tanulmány célja annak bemutatása, hogy hogyan tanítják ma a vállalkozásfejlesztést Magyarországon az üzleti felsőoktatásban. A szerzők azt is felmérték, hogy milyen módszereket alkalmaznak, és milyen készségeket fejlesztenek, milyen a megoszlása az elmélet-átadásnak és a gyakorlatnak, illetve a készségfejlesztésnek az oktatásban. Jelen kutatás megerősíti azt, hogy a hatékony és sikeres vállalkozásoktatásban részt vevő intézmények törekednek arra, hogy az oktatás gyakorlatorientáltságát növeljék.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:vállalkozói készségek fejlesztése, felsőoktatás, oktatási innováció, coaching, az oktató szerepe
Subjects:Education
Management, business policy, business strategy
DOI:https:/doi.org/10.14267/VEZTUD.2017.06.06
ID Code:2956
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:11 Jul 2017 12:07
Last Modified:21 Dec 2018 15:18

Repository Staff Only: item control page