Corvinus
Corvinus

A vállalati reputációs tőke megóvása krízis idején

Marcsa, Attila (2009) A vállalati reputációs tőke megóvása krízis idején. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 40 (ksz). pp. 30-35.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
98kB

Abstract

A vállalatok egyetlen pillanatra sem engedhetik meg maguknak, hogy figyelmen kívül hagyják a tevékenységükkel kapcsolatos, éppen aktuális társadalmi, közösségi elvárásokat: folyamatosan tisztában kell lenniük a legfontosabb csoportok – különösen az alkalmazottak, a befektetők, a beszállítók, az ügyfelek és a helyi közösségek – elvárásaival. Hosszú távon ez kifizetődik, mivel a pozitív reputáció számtalan előn�- nyel jár: tekintély az üzleti tárgyalások során és a szerződéskötéskor, alacsonyabb reklámköltség, sikeres szövetségek, nagyobb alkalmazotti lojalitás, nagyobb mozgástér a döntéshozatalban, a botrányokkal és a válságokkal szembeni immunitás. A szerző írásában az elmúlt harminc év négy híres vállalati krízisét (a Johnson & Johnson 1982-es Tylenol-visszahívását, a Perrier 1990-es ún. benzolkrízisét, a Pepsi-Cola 1993- as esetét az injekciós tűkkel és a Bridgestone/Firestone 2000. évi gumiabroncs-visszahívását) elemzi, majd – rendszerezve a tanulságokat – rögzíti azokat a legfontosabb alapelveket és teendőket, amelyek segítségével krízis idején is megóvható a vállalati reputációs tőke.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:reputációmenedzsment, vállalati kommunikáció, krízismenedzsment, kríziskommunikáció
Subjects:Economic history
Management, business policy, business strategy
ID Code:3010
Deposited By: Z. S.
Deposited On:01 Aug 2017 17:38
Last Modified:21 Dec 2018 15:18

Repository Staff Only: item control page