Corvinus
Corvinus

Oktatási minőségparaméterek meghatározása asszociációs módszerekkel

Bérces, Roland and Erdei, János (2009) Oktatási minőségparaméterek meghatározása asszociációs módszerekkel. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 40 (ksz). pp. 91-97.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
175kB

Abstract

Az oktatás minőségbiztosítása során általánosan alkalmazott kérdőíves értékelésekkel kapcsolatban elmondható, hogy azok eredményei nagyon is szubjektív tartalmúak, és sokkal többet jelentenek, semhogy egyszerű statisztikai módszerekkel teljes mértékben fel lehessen őket dolgozni. A direkt tartalom mellett fontos a latens érzelmi, logikai háttér is. A szerzők dolgozatukban egy olyan brainstormingon alapuló módszert ismertetnek, amellyel meghatározhatók a hallgatók számára fontos minőségparaméterek e latens, érzelmi vonatkozásai is. Kimutatták, hogy a „hagyományos osztályzásos” minőségértékelés és a brainstorming-módszer alapján elvégzett értékelés ugyanarra – de más szempontokat figyelembe vevő – eredményre vezet. A két módszer kombinált alkalmazásával pontosabb, teljesebb képet lehet nyerni egy képzés minőségéről.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:oktatás minőségbiztosítása, posztgraduális képzés, brainstorming, statisztikai elemzés, BMGE GTK
Subjects:Education
ID Code:3020
Deposited By: Z. S.
Deposited On:01 Aug 2017 17:36
Last Modified:21 Dec 2018 15:18

Repository Staff Only: item control page