Corvinus
Corvinus

Több piacra épülő webáruház térbeli árversenye

Kelemen, József (2017) Több piacra épülő webáruház térbeli árversenye. Közgazdasági Szemle, 64 (6). pp. 612-629. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2017.6.612

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
2MB

Official URL: https://doi.org/10.18414/KSZ.2017.6.612


Abstract

A tanulmány a térbeli árverseny Lijesen [2013] által továbbfejlesztett modelljét és annak egy olyan változatát mutatja be, amely jobban alkalmazható térbeli jelenségekre. Lijesen modellje - amely a rezervációs árat határozza meg egy képzeletbeli városban, és amely egy külső piacon is jelen van - a Hotelling-féle keretrendszert egy webáruházzal egészíti ki. Modellünk a külső piac helyett n-1 darab Hotelling-típusú piacot feltételez, ahol a webáruház szintén értékesítheti a termékét. Eredményeink szerint az árak alacsonyabbak lesznek, és a hagyományos - azaz a térben fizikai üzlettel rendelkező - boltoknak megvan a lehetőségük, hogy térben jobban elkülönüljenek egymástól. Modellünk arra is rávilágít, hogy a vizsgált piacokon a verseny ösztönzése és a szállítási költségek csökkentése a fogyasztókat előnyösebb helyzetbe hozhatja azzal, hogy a termékek beszerzése számukra olcsóbbá válhat.

Item Type:Article
JEL classification:D43 - Market Structure and Pricing: Oligopoly and Other Forms of Market Imperfection
L11 - Production, Pricing, and Market Structure; Size Distribution of Firms
L13 - Oligopoly and Other Imperfect Markets
Subjects:Commerce and tourism
Economics
DOI:https://doi.org/10.18414/KSZ.2017.6.612
ID Code:3025
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:29 Aug 2017 15:15
Last Modified:15 Sep 2017 05:15

Repository Staff Only: item control page