Bodnár, Éva, Csillik, Olga, Daruka, Magdolna and Sass, Judit (2017) Varázsszer-e a tükrözött osztályterem? Budapesti Corvinus Egyetem Tanárképző és Digitális Tanulás Központ, Budapest. . ISBN 978-963-503-651-6
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
2MB |
Abstract
A digitális forradalom nyomán kibontakozó változások kihatnak a felsőoktatási intézmények mikro-, makro- és nemzetközi környezetére, lehetőséget és kényszert jelentve a tudásalapú társadalom igényeinek megfelelő oktatási-, képzési rendszer kialakítására. Az oktatás minőségét meghatározó tényezők összetételének, és az egyes tényezők súlyának dinamikus változása rámutat arra, hogy a digitális korszak kihívásaira a hagyományos felsőoktatási modell már nem tud megfelelő, hatékony választ adni. Az apróbb, az utólagos alkalmazkodást segítő reformlépések és a marginális módszertani próbálkozások ellenére folyamatos a visszarendeződés, az ellentmondások felerősödése. A technikai paradigmaváltás által kikényszerített szemléletváltás figyelmünk középpontjába állítja az oktatás minőségét meghatározó tényezőket, s ezen keresztül a munkaerő-piaci igényekből kiinduló eredményalapú oktatás és kompetenciafejlesztés (az ismeretek, készségek, attitűdök és felelősség egységének), gyakorlat- és hallgatóorientált módszertani megoldások kérdését. Tanulmánykötetünk ebben a szemléletben készült, mintegy összegezve a Budapesti Corvinus Egyetem Tanárképző és Digitális Tanulási Központjának a közelmúltban e témával kapcsolatos kutatási eredményeit.
Item Type: | Book |
---|---|
Divisions: | Faculty of Social Sciences > Institute for Behavioural Sciences and Communication Theory |
Subjects: | Education |
Projects: | EFOP 3.4.3-16-2016-00006 |
ID Code: | 3068 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 02 Oct 2017 10:39 |
Last Modified: | 02 Oct 2017 10:39 |
Repository Staff Only: item control page