Corvinus
Corvinus

Matematikaoktatás a bolognai típusú gazdasági képzésekben (Maths instruction in Bologna-type economics tuition)

Kánnai, Zoltán and Pintér, Miklós and Tasnádi, Attila (2010) Matematikaoktatás a bolognai típusú gazdasági képzésekben (Maths instruction in Bologna-type economics tuition). Közgazdasági Szemle, 57 (3). pp. 261-277.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
369Kb

Official URL: http://www.kszemle.hu/tartalom/cikk.php?id=1156


Abstract

A gazdálkodási és közgazdasági alap- és mesterszakok tanterveiben számos matematikai tárgy szerepel. A kétciklusú bolognai képzésre történő áttérés Európa-szerte igényelte a matematikaoktatás szerkezetének, mennyiségének és mélységének újragondolását a gazdálkodási és közgazdasági képzési területeken. Mivel az átállás országonként és intézményenként párhuzamosan és jelentős mértékben egymástól függetlenül ment végbe, egyetemenként számos eltérő megoldással találkozhatunk. Az egyetemek operatív tanterveit és tantárgyi adatlapjait felhasználva, utólagosan már összehasonlítható az egyes egyetemek matematikaoktatása. A tanulmány a matematika közgazdaságtanban betöltött szerepének áttekintése után a vezető európai egyetemek és négy magyar egyetem gazdálkodási és közgazdasági képzésén folyó matematikaoktatásának összehasonlító elemzése alapján arra az alapvető következtetésre jut, hogy Magyarországon a vizsgált képzési területen a matematikaoktatás mennyiségileg és minőségileg kritikus szintre süllyedt. / === / The basic and master's curricula for business and economics include plenty of mathematics subjects. Business and economics courses had to be rethought when the change was made across Europe to the two-cycle Bologna system. This change took place simultaneously but independently in each country and institution, so that notably different solutions can be found in each university. A retrospective comparison of maths instruction in various universities can be made by examining their operative syllabuses and subject data-sheets. The study reviews the part mathematics plays in economics, then uses comparative analysis of the maths teaching in business and economics courses at leading European and four Hungarian universities to reach a general conclusion: maths teaching in Hungary, in the field examined, has sunk to a critical level, in terms of quality and quantity.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:egyetemi oktatás, matematikai közgazdaságtan, bolognai reform, Bologna system, JEL code: A22, A23
Subjects:Mathematics, Econometrics
Education
ID Code:365
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:26 May 2011 09:34
Last Modified:03 Jul 2012 00:24

Repository Staff Only: item control page